• STREDNÉ SLOVENSKO

doprajte si oddych a
    načerpajte nové sily

Skalná vyhliadka

Objavte malý Slovenský raj v okolí Banskej Bystrice! Krásny les, skalná tiesňava či rebríky spojené s výhľadmi na okolité pohoria. Toto všetko zažijete na nenáročnej prechádzke nad Bystricou.

Skalná vyhliadka je príjemná nenáročná trasa v prírode, ktorá ponúka veľmi pekné výhľady na okolité vrchy ako Veľká Fatra, Kremnické vrchy či Panský diel. Na okruhu dlhom 820m vedie cez tiesňavu, skalnú dieru a prejdete 8 rebríkov V blízkosti Banskej Bystrice sa nachádza rekreačné a obyvateľmi obľúbené miesto Suchý vrch. Dostanete sa sem z mestskej časti Radvaň po asfaltovej ceste tesne za odbočkou na Malachov. Cestou sa dostanete cez menší les do sedla – tu sa nachádza veľké parkovisko a ohrada s koňmi. Pokiaľ máte možnosť, autom je možné vyjsť ešte vyššie smerom k chate, kde rovnako po pravej strane nájdete parkovisko. Odtiaľto pokračujete pár minút po asfaltovej ceste a po pravej strane nájdete tabuľu s označením Skalnej vyhliadky. V blízkosti sa nachádza aj stará drevená Chata na Suchom vrchu – je však nefunkčná.  Prejdeme okolo chaty ďalej, dostaneme sa na lúku, kde sú na výber dve cesty – smerom hore a vľavo po rovine. Vyberieme cestu vľavo, keďže trasa na skalnú vyhliadku je jednosmerná. Držíme sa modrej značky, ktorá nás odvedie do lesíka a začneme stúpať pomedzi kmene stromov a kamene obrastené machom. Postupne dorazíme k prvému rebríku a pokračujeme po tras až do cieľa. Okruh je vhodný pre všetky vekové kategórie a patrí medzi nenáročné.